10 sfaturi pentru cresterea gradului de acceptare a testelor psihologice in HR
Nimanui nu ii place sa fie supus unei analize minutioase. Dar, evaluarea abilitatilor si caracteristicilor legate de locul de munca este atat in interesul managerilor HR cat si al aplicantilor. Aceste evaluari trebuie sa fie corecte, eficiente, semnificative si economice din punct de vedere al consumului de resurse. Bunele practici in evaluarea de succes sunt rezumate in continuare.
Testarea simplificata
Testele de recrutare sunt instrumente recunoscute, folosite de managerii de personal din toata lumea si au in spate demonstratii ca sunt predictive. Aplicantii, pe de alta parte, sunt mai putin inclinati in a lua de bun utilizarea testelor. Cand se confrunta cu perspectiva de a fi testati, raspunsul lor poate fi unul de iritare sau anxietate, pot fi ingrijorati de protectia datelor, de rezultate nefavorabile, tematori ca cineva “le priveste in suflet” sau pur si simplu resping testele. Multi sunt inspaimantati de a isi dezvalui slabiciunile. Pentru managerul HR, aceste temeri pot parea inutile sau irationale dar, din punctul de vedere al participantului, sunt de inteles, cine isi doreste sa fie pus sub lupa?
Este utila luarea masurilor de a preveni aceste anxietati. Metodele urmatoare vor spori atat acceptarea testelor de recrutare cat si motivatia respondentilor.
Sfaturi pentru testare
1. Pregatiti calea pentru o testare ideala prin alegerea sistemului de testare potrivit: din punctul de vedere al candidatilor acesta trebuie sa aiba o reputatie buna, sa fie modern, profesionist si motivant. Aceste aspecte externe cresc factorul de bunastare.
2. Informati candidatii cat mai devreme posibil in cadrul procesului de recrutare despre faptul ca vor fi evaluati cu teste psihologice. Acest lucru ii va face sa se obisnuiasca cu ideea. Cand trimiteti invitatii pentru testare, explicati (daca nu ati facut-o deja) de ce sunt folosite teste psihologice si cum vor fi acestea efectuate.
3. Alegeti teste care sunt in mod evident relevante pentru pozitia care urmeaza a fi ocupata. Daca testul pare plauzibil acesta va fi acceptat cu mai mare rapiditate.
4. Construiti bateria de testare in timp util, inainte de sesiunea de testare, nu in timp ce candidatul este prezent. A avea bateria de testare pregatita denota profesionalism si reduce din stres.
5. Pentru corectitudine si usurinta de comparare, testati toti candidatii pentru aceeasi pozitie cu aceleasi teste si in acelasi mod, in aproximativ aceleasi conditii.
6. Discutati procedura in detaliu cu aplicantii inaintea testarii. Explicati ce abilitate/caracteristica evalueaza fiecare test, cat dureaza fiecare test si ce ar trebui sa aiba in vedere cand completeaza.
7. Pentru a inlatura orice ingrijorare referitoare la protectia datelor descrieti ce se va face cu rezultatele testelor.
8. Cadrul de testare trebuie sa fie relaxant si sa nu dispuna de perturbari de orice fel. Candidatii nu ar trebui sa fie deranjati de zgomote sau de alte influente ale mediului.
9. Un supervisor ar trebui sa fie mereu prezent in timpul testarii atat pentru testarea individuala cat si pentru cea de grup.
10. Dupa testare, asigurati-va ca treceti prin rezultatele testelor impreuna cu aplicantii. Mai multe informatii cresc transparenta si astfel gradul de acceptare a testelor.
Niciun comentariu