12 martie
În Psihologia muncii si organizationala, Selectie in domeniul serviciilor, Uncategorized de Cristian Mihai
Scalele de Orientare si Servicii pentru Clienti
Scalele de Orientare si Servicii pentru Clienti SKASUK masoara compatibilitatea si interesul pentru activitatile care presupun interactiunea cu clientul. Exista o forma de testare, care consta in 94 de itemi. Respondentul clasifica itemii unul cate unul pe o scala in patru trepte; itemii nu pot fi omisi. Timpul necesar pentru test este de aproximativ 20 de minute.
In 2011, din PIB-ul Romaniei serviciile reprezentau aproximativ 60%. Este important de amintit faptul ca in acest domeniu, performanta inseamna succesul de a vinde servicii catre alte persoane. SKASUK este un instrument din sistemul de evaluare Vienna Test System de la Schuhfried construit cu scopul identificarii persoanelor cu inclinatii spre acest domeniu prin masurarea intereselor si atitudinilor fata de client. SKASUK masoara atat elemente motivationale precum si elemente de personalitate care se pot transpune in competente privind orientarea catre client.
Itemii chestionarului se grupeaza in 8 scale din 2 categorii:
a) Elemente obligatorii in domeniul vanzarilor:
- Extraversie
- Empatie
- Automonitorizare
- Toleranta la frustrare
b) Elemente de ordin motivational:
- Acceptare sociala
- Motivatia pentru performanta
- Motivatia pentru a oferi ajutor
- Dominanta
In felul acesta este asigurata o evaluare comprehensiva a personelor care pot fi eficiente in domenii in care interactiunea cu clinetul este esentiala pentru succes.
Niciun comentariu